sâmbătă, 18 august 2012

Furie......

L-am intrebat odata, intr-o doara, pe cand il intampinam la aeroport, venind din Germania, pe domnul din imagine:
-Tata, tu de ce nu ramai acolo?
S-a uitat la mine mirat, cum de puteam sa-i pun o astfel de intrebare si mi-a raspuns:(citez exact!):
-"Radu, de cate ori ma-ntorc in Romania, pe aeroport imi dau seama ca in tara e un mare cacat dar, e al meu!"
Cu asta a-ncheiat subiectul si n-am insistat! Mai tarziu a mai facut o remarca, pe vremea cand primise o bursa in Berlinul Occidental si vroia sa se-ntoarca mai devreme in tara dar inca nu primise viza(plecase de la Viena direct in Berlinul Occidental, fara acceptul autoritatilor!):
-"Daca ma asteapta cu pistoale mitraliera in gara, eu tot ma-ntorc!"
Clamam dragostea de tara, ne batem cu pumnii-n piept ca iubim Romania? Cat de goi de continut sunt unii....Cand calatoresti des in Germania, Austria sau Olanda, cand vorbesti germana la perfectie, cand primesti burse peste burse, cand ti se traduc carti in toate colturile lumii, n-ai vrea sa traiesti undeva linistit, fara groaza de-a fi chemat la Manastirea Secu cand ti-e lumea mai draga? N-ai vrea sa poti calatori liber oriunde te cheama destinul sau meseria?......Pe-atunci, orice intoarcere echivala cu riscul de-a nu mai pleca niciodata, nicaieri!
Si totusi, s-a-ntors de fiecare data, vreme de 25 ani!
De-asta sunt furios, pentru ca l-am admirat, desi n-am fost de-acord cu el!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce va place?Ce nu va place?