vineri, 8 iulie 2011

Bacalaureatul meu

Examenul meu de bacalaureat a avut loc in 1976 dar, sa-ncepem cu-nceputul: recunosc, am fost un elev mediocru(ma-nvarteam intotdeauna in jurul cifrei 7!), nu mi-a placut sa-nvat si materiile mele preferate erau, intr-o ordine dezordonata: vacanta, pauzele lungi si dese, orele de sport si baschetul! Desi nu m-am omorat cu-nvatul am reusit sa patrund intr-un final pe portile unui liceu care pe vremea mea era unul de elita desi se afla intr-un cartier muncitoresc!(cei mai in varsta isi aduc aminte de celebrul liceu nr. 43, din Balta Alba, condus de un profesor de istorie, "terorist" pentru care regulile erau reguli: tunsi, frezati, fetele cu ciorapi albi trei sferturi sau dresuri din bumbac, bentite pe cap si baieti cu sepci in cap! Fentam cat puteam dar "teroristul" era aproape in fiecare zi la intrare si ne tria ca pe niste vite.........
Am trecut fiecare an, taras-grabis, mai o corijenta pe vara, mai o pila la profesorul de sport pentru o vorba buna la profesorii de rusa, biologie sau matematica. In clasa a 10-a am devenit capitanul echipei de baschet a liceului ceea ce imi aducea oarece privilegii! Faceam ce-mi placea si mai si santajam un pic cu neprezentarea pentru imbunatatirea unei note(in special la rusa!)......
Si-a venit si ultima clasa de liceu si gluma se-ngrosase: asa nu se mai putea, mama era ingrijorata, imi urmarea toate miscarile, vizitele la liceu s-au inmultit, discutiile si reprosurile erau zilnice si, ca sa vezi, m-am scuturat si m-am pus cu burta pe carte! Meditatii, caiete intregi de exerciti la matematica si fizica, analize literare peste analize literare, fise pentru fiecare tema, etc. Invatam pe rupte pentru ca trebuia sa recuperez si ce nu-nvatasem in toti acei ani de dolce farniente!!!!!. Inca o problema a aparut la orizont: profesoara de rusa ma-ntreaba la ce facultate vreau sa dau, ii spun si cu o ura pe care nu i-am iertat-o nici in ziua de azi mi-o taie scurt: da, dar la rusa o sa treci? M-au trecut fiorii si pot spune, sincer si cu mana pe inima: a fost prima si ultima oara in viata cand am copiat la o teza sau lucrare de control(cu ea in spatele meu!). M-au trecut toate transpiratiile dar, am invins-o!
A venit examenul de bacalaureat, mai mult decat strict supravegheat si, pe munca mea si in nota obisnuita, l-am luat! A fost vorba de literatura romana, matematica si fizica! Dupa numai cateva saptamani eram student la Institutul de Constructii Bucuresti, sectia Cai Ferate, Drumuri si Poduri, cu EXAMEN, la matematica(analiza matematica, geometrie) si fizica!
Marturisesc ca se-ncheia atunci una din cele mai prolifice perioade din viata mea de elev!
Cred ca a sosit momentul sa le multumesc acum profesorilor mei care au avut incredere ca pana la urma n-o sa ajung un terchea-berchea si parintilor mei care au stat cu ochii pe mine!
I-as enumera aici pe multi daca memoria nu mi-ar juca feste: profesorii de matematica, fizica, romana, engleza, chimie si geografie! Nu-i amintesc aici pe cei de istorie, biologie si bineinteles rusa! Ii multumesc insa "teroristului" care a reusit sa aduca la liceu profesori de renume si care a adus, pentru o lunga peioada, liceul pe primul loc in topul liceelor din Bucuresti, devansand cu mult licee de prestigiu ca Lazar, Mihai Viteazu, Spiru Haret, etc..............hahahaha, si la baschet!

2 comentarii:

  1. Nu stiu de ce ,dar parca te-as cunoaste de o viata ,asa mi te si inchipuiam inainte de a citi aceste ,,memorii,,, sau hai sa le zicem dezvaluiri.Asa este ,ne-au trecut toate transpiratiile si stomacul s-a chircit de emotii in timpul bacalaureatului,iar la admiterea la facultate ce sa mai spun ,nici buletinul nu mai puteam sa-l tin in mana ,eram 8 pe loc...Si uite asa au trecut anii si ne miram ce invatamant se face acum cu batai intre elevi si profesori ,cu shpaga pentru o amarata de teza si cu rezultate dezastruoase la nivel de liceu.Cu bine Radu ,sa ne ramana amintirile frumoase,Elena

    RăspundețiȘtergere
  2. Parca te-as cunoaste de o viata ,citind aceste ,,memorii ,,sau dezvaluiri ,de fapt asa mi te si inchipuiam...Intr-adevar examenul de bacalaureat a fost un calvar ,ne treceau toate transpiratiile si ni se chircea stomacul de emotii numai cand aflam de comisie ,iar la admiterea la facultate nici buletinul nu-l puteam tine in mana ,eram 8 pe loc.Invatamantul actual a luat o turnura grava ,elevi batandu-se cu profesori ,shpaga pentru o amarata de teza ,rezultate dezastruoase la nivelul intregului liceu....deja nici nu mai putem vorbi de calitate ,poate cantitate de incompetente si nepasare .Sa ramanem cu amintirile frumoase ale acelor ani ,cu bine Radu.....Elena

    RăspundețiȘtergere

Ce va place?Ce nu va place?