duminică, 24 iulie 2011

Viktor Orban

Am evitat de multe ori sa am o atitudine transanta in privinta relatiilor romano-maghiare si mai ales ale disputelor UDMR cu partidele poitice din tara! Oamenii isi fac treaba pentru care s-au infiintat, noi suntem datori sa le aratam ca suntem concilianti in privinta drepturilor lor dar fermi in ceea ce priveste administrarea teritoriala. Am un prieten roman de etnie maghiara, suntem prieteni din copilarie, la ei in casa se vorbeste ungureste dar, in momentul cand intram noi, prietenii lui, toti incepeau sa vorbeasca romaneste, indiferent de situatie(dovada de respect, acelasi pe care il purtam si noi lor!). Am trait clipe minunate, practic am crescut impreuna iar parintii lui erau niste oameni adorabili. Niciodata dar, niciodata nu au existat tensiuni intre noi pentru ca am evitat discutiile politice sau de natura nationalista. Am trait in buna pace si o facem si acum.
Mare parte a copilariei mi-am petrecut-o la Timisoara si Arad, in comunitati de unguri, nemti si romani, ne jucam impreuna, ne ciorovaiam impreuna. Ce daca eram nemti, romani sau unguri!
Am calatorit in Ungaria si inainte de revolutie(ce invidios eram pe magazinele lor, luminile care straluceau noaptea pe marile bulevarde cu reclame occidentale, pe sapunul Amo, sticlele de 1 litru de Coca-Cola, blue-jeansii pe care-i gaseai oriunde fara sa fii nevoit sa cumperi la negru!), am calatorit si dupa Revolutia din 1989 cand la ei autostrazile nu erau un vis frumos ca in Romania, cand satele aratau exact ca ale noastre(nu foarte bine!) dar cu mini-market-uri occidentale. I-am admirat si i-am invidiat dar, declaratia lui Viktor Orban la Scoala de Vara de la Tusnad m-a infuriat groaznic:
"In privinta reorganizarii Romaniei, nu a venit momentul in care Guvernul de la Budapesta sa se manifeste. Poate va veni acel moment. Deocamdata trebuie sa spun ca comunitatea maghiara trebuie sa adopte o pozitie comuna si sa comunice asta Guvernului de la Bucuresti. (...) Dupa ce va fi o pozitie comuna care ne va fi comunicata si noua vom decide daca trebuie sa intervenim", a spus Viktor Orban, potrivit traducerii oficiale.
Sunt ferm convins ca majoritatea maghiarilor din Ungaria si o mare parte din romanii de etnie maghiara din romania nu-i impartasesc opiniile dar, asemenea declaratii nu fac decat rau unor relatii de buna vecinatate! E timpul sa va zic ceva D-le Viktor Orban(Laszlo Tokes, se aude?): SUNTETI UN NESIMTIT iar Ministeru de Externe trebuie sa ia o atitudine in privinta acestei mizerii!

3 comentarii:

  1. Stiam ca neamestecul in chestiunile interne ale altei tari e un principiu de baza al democratiei. S-a schimbat ceva si nu sunt eu la curent? Daca este asa, am si eu unele pareri despre organizarea interna a Ungariei si am dreptul de a-mi exprima parerile personale. Se poate, fara a mi se cenzura textul?

    RăspundețiȘtergere
  2. te rog frumos! esti invitatul meu! cat despre cenzura, sa fim seriosi, aici nu exista asa ceva....

    RăspundețiȘtergere
  3. Hey There. I found your blog using msn. This is an
    extremely well written article. I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly comeback.

    http://www.ssot.org/Yacht-Charter-Croatia-Guidebook.htm
    Stop by my blog post ; lohntabellen

    RăspundețiȘtergere

Ce va place?Ce nu va place?