joi, 21 iulie 2011

Ion Iliescu, lichiorul de trandafiri si microfoanele din casa! Auzi tovarase, nu te-ai saturat sa minti?


Ion Iliescu: O data am fost si eu beat, in studentie - un pahar de lichior de trandafiri m-a facut praf

de V.M. HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2011

Fostul presedinte Ion Iliescu a rememorat, in emisunea "Povestirile adevarate", transmisa, joi, de Acasa Tv, un episod din anii studentiei, cand, la ziua unui coleg, a fost "facut praf" de un pahar de lichior de trandafiri, el aratand ca acesta a fost singurul "experiment" de acest fel din viata sa, transmite Mediafax.

"Am avut o singura experienta de acest gen. Eram student, inca nu invatasem limba rusa si rusii, foarte amabili si foarte prietenosi - era ziua de nastere a unui coleg de camera si, ma rog, ca rusii, cu stacana de vodca, si apoi unul de lichior de trandafiri care m-a facut praf. Eram si la etajul 5, ei dupa ce am terminat masa au plecat sa se aeriseasca. Eu n-am coborat, mi-a fost greu sa ajung la capatul culoarului unde erau chiuvetele sa ma spal pe fata", a spus Iliescu.

Fostul sef de stat a precizat ca acesta a fost singurul experiment de acest gen, ca sotia sa, Nina, nu l-a vazut atunci si ca, a doua zi, a mers si a cumparat un borcan cu muraturi de cinci litri.

"Ea era in alt camin. Ulterior am capatat o camera impreuna, eram in cartiere diferite. Era inainte de casatorie. Deci a fost un singur experiment in viata cand am fost si eu beat. A doua zi eram innebunit dupa ceva acru, m-am dus pe la bufetele din cladirea institutului, n-aveau nimic acru. M-am dus la un magazin alimentar, vazusem niste borcane cu muraturi, am vazut unul mare, de cinci litri, l-am luat acasa, dar erau tratate altfel, nu cu sare", a povestit Ion Iliescu.
  • Ion Iliescu sarbatoreste 60 de ani de casnicie: Primul sarut - in Cismigiu; plimbarile - in Parcul Carol, la nunta - un violonist din Oltenita
Fostul presedinte Ion Iliescu a rememorat, in emisunea "Povestiri adevarate" difuzata de Acasa Tv, cu ocazia aniversarii a 60 de ani de casnicie, momentul in care a cunoscut-o pe sotia sa, Nina, primul sarut, primele plimbari, si nunta, unde a cantat un violonist din Oltenita.

"Ne-am cunoscut la 18 ani, eram elevi amandoi, ea la Hasdeu, eu la Spiru Haret, eram activi si unul si celalalt. Primul sarut, ca la fiecare, in parcul Cismigiu. Si apoi plimbarile prin parcul Carol. Eu locuiam in Piata Filaret si mergeam deseori in parcul vecin noua", a spus Iliescu.

El a aratat ca este un romantic, asa cum este si sotia sa Nina. Ion Iliescu a spus ca relatia dintre el si sotia sa a fost una de dragoste la prima vedere, consolidata foarte rapid.

"Dupa cel de-al doilea an de studentie, in 1951, pe 21 iulie, am decis sa ne casatorim", a spus Iliescu, mentionand ca nunta a fost "una modesta".

"Pe vremea aceea nu aveam nimic. Nu ne puteam permite nuntile de azi. Am mers impreuna cu cele doua mame si doua matusi. In prima zi, in apartamentul de bloc din piata Filaret, la noi acasa, cativa din partea mea, cativa din partea ei si a doua zi, la ei acasa, in cartierul Giulesti, la o casa, sub o bolta de vita, iarasi cu membrii celor doua familii. La mine acasa, au venit doar doi prieteni", a spus Iliescu.

Intrebat daca la nunta au fost lautari sau a cantat magnetofonul, fostul sef de stat a spus: "Un unchi de-al meu a venit cu un violonist din Oltenita, ca noi am locuit acolo, in apropierea cartierului vesel al lautarilor. Si un prieten a venit si ne-a intretinut".

Iliescu a rememorat perioada de trei ani si jumatate in care a stat la Timisoara, el aratand ca sotia sa, Nina , a facut naveta saptamanal. "Atunci nu erau cinci zile lucratoare, ci sase. Se urca in tren seara si se intorcea luni dimineata. N-a fost usor - trei ani si jumatate", a spus Iliescu.

El a aratat ca in casa avea microfoane peste tot, fapt care i-a afectat comunicarea libera cu sotia.

"Capatasem un obicei: cand vroiam sa ne spunem ceva, ne duceam in baie si dadeam drumul la apa cand vroiam sa ne comunicam ceva mai discret", povesteste Ion Iliescu.

El a spus ca, dupa Revolutie, sotia sa Nina i-a transmis ca ramane alaturi de el, care devenise persoana publica, dar i-a solicitat sa nu aiba pretentia de a fi prezenta la actiuni de protocol.

"Avusesem o experienta nenorocita cu o Elena care a creat o reactie de respingere in societatea romaneasca si a zis ca nu vrea in niciun fel sa fie afectata de comparatii posibile. Si eu cred ca a fost o decizie corecta", a explicat fostul sef de stat.

Intrebat daca sotia sa, Nina, i-a reprosat ca ar fi stat prea aproape de vreo doamna, Iliescu a raspuns: "Am depasit etapele astea, au fost in anii tineretii cand sentimentele de gelozie
sunt mai puternice. Dar noi am trecut prin atatea in viata incat...".

Iliescu a mai spus ca, atat el cat si sotia sa, Nina, si-ar fi dorit sa aiba copii, dar "nu a fost sa fie". "Ne-am fi vrut, dar n-a fost sa fie. Am, insa, multi nepoti cu care comunicam", a spus Iliescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce va place?Ce nu va place?